اهداف و دیدگاهها

کانون ایرانیان مبارز - استکهلم تشکلی است که از مبارزات مردم ایران در جهت کسب صلح ، آزادی ، دمکراسی ، عدالت اجتماعی و استقلال حمایت می کند

1- ما شدیدا با هر نیروی وابسته به رژیم منحط و وابسته وجنایتکار و دیکتاتور و مزدور بیگانه پهلوی و هرگونه سلطنت طلبی مخالفیم.
2- ما رژیم جمهوری اسلامی را اصلاح ناپذیر می دانیم و معتقدیم باید از طریق انقلابی اجتماعی توسط مردم ایران و بدون دخالت خارجی سرنگون شود.
3- ما مخالف هرگونه دخالت نیروهای بیگانه ارتجاعی و امپریالیستی و صهیونیستی در مسائل داخلی ایران هستیم و اعتقاد عمیق به حق تعیین سرنوشت مردم ایران به دست خودشان داریم.
4- ما با هرگونه تحریم اقتصادی و تهاجم و تجاوز نظامی به ایران مخالفیم.


مقالاتی که بدون امضاء کانون ایرانیان مبارز در این وبلاگ درج می گردد با مسئولیت فردی است .



۱۳۸۹ اردیبهشت ۲۶, یکشنبه


زندان و شلاق برای شادی صدر و محبوبه عباسقلی زاده

متهمان این پرونده جز این دو نفر حکم های تبرئه یا سبک دریافت کرده اند
شادی صدر و محبوبه عباسقلی زاده به اتهام شرکت در تجمع اعتراضی در ۱۳ اسفند سال ۸۵ به ترتیب به ۶ سال زندان و ۷۴ ضربه شلاق و دو سال و نیم زندان و ۳۰ ضربه شلاق محکوم شده اند.

محمد مصطفایی، وکیل این دو فعال حقوق زنان به خبرگزاری ایلنا گفت که دادگاه شادی صدر و محبوبه عباسقلی زاده روز ۱۸ اردیبهشت ۸۹ در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی پیرعباسی برگزار شده و حکم دادگاه روز یکشنبه ۲۶ اردیبهشت ۸۹ (۱۶ مه ۲۰۱۰) به او ابلاغ شده است.

اتهام این دو فعال حقوق زنان اقدام علیه امنیت کشور از طریق اجتماع و تبانی به قصد بر هم زدن امنیت عمومی، اخلال در نظم عمومی و تمرد در برابر مامورین به دلیل شرکت در تجمع تعدادی از فعالان حقوق زنان در ۱۳ اسفند ۱۳۸۵ در مقابل دادگاه انقلاب بوده است.

به گفته آقای مصطفایی در تجمع روز ۱۳ اسفند سال ۸۵ مقابل دادگاه انقلاب ۳۳ نفر از فعالان حقوق زنان دستگیر شدند که برای بقیه افراد حکم تبرئه یا احکام تعلیقی صادر شده است.

شادی صدر بعد از انتخابات ریاست جمهوری ایران بازداشت شد و دو هفته در بازداشت بود. او بعد از آزادی از زندان، از ایران خارج شد. محبوبه عباسقلی زاده نیز در حال حاضر در خارج از ایران سکونت دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر