اهداف و دیدگاهها

کانون ایرانیان مبارز - استکهلم تشکلی است که از مبارزات مردم ایران در جهت کسب صلح ، آزادی ، دمکراسی ، عدالت اجتماعی و استقلال حمایت می کند

1- ما شدیدا با هر نیروی وابسته به رژیم منحط و وابسته وجنایتکار و دیکتاتور و مزدور بیگانه پهلوی و هرگونه سلطنت طلبی مخالفیم.
2- ما رژیم جمهوری اسلامی را اصلاح ناپذیر می دانیم و معتقدیم باید از طریق انقلابی اجتماعی توسط مردم ایران و بدون دخالت خارجی سرنگون شود.
3- ما مخالف هرگونه دخالت نیروهای بیگانه ارتجاعی و امپریالیستی و صهیونیستی در مسائل داخلی ایران هستیم و اعتقاد عمیق به حق تعیین سرنوشت مردم ایران به دست خودشان داریم.
4- ما با هرگونه تحریم اقتصادی و تهاجم و تجاوز نظامی به ایران مخالفیم.


مقالاتی که بدون امضاء کانون ایرانیان مبارز در این وبلاگ درج می گردد با مسئولیت فردی است .



۱۳۸۹ خرداد ۲۲, شنبه

خلاصه ای از سخنرانی رفیق امین در سمینار استکهلم تحت عنوان: در دفاع از جنبش ضد استبدادی و دموکراتیک مردم ایران بمناسبت سالگرد مبارزات دلیرانه آنان در 22 خرداد سال 88

مبارزات آزادیخواهانه و ضد استبدادی عظیم و میلیونی مردم علیه رژیم جمهوری جهل و جنایت اسلامی ایران ، نه تنها محصول تقلبات در انتخابات ریاست جمهوری دوره دهم بلکه اساسا معلول خشم و نفرت انباشته شده مردم در طول حیات ننگین حاکمیت رژیم بی کفایت و بغایت جنایتکار و چپاولگر جمهوری سرمایه دار و اسلامی بود، که چنان تو فنده فوران کرد. مبارزات شجاعانه مردمی که با دست خالی ولی با عزمی راسخ می رفت طومار کلیت رژیم را درهم کوبد.
گرچه این مبارزات آزادیخواهانه و ضد استبدادی با نهایت درنده خوئی و بربرمنشی ماشین سرکوبگر مزدوران رژیم بخاک و بخون کشیده شد، ولی باید علت اصلی این فروکش موقتی را در فقدان رهبری انقلابی و نبود سازماندهی آن و از هم مهمتر بدلیل عدم پیوند با جنبش طبقه کارگر جستجوی نمود.
با الهام از مبارزات میلیونی مردم ایران، جنبش خارج از کشور فعال شد. هر تشکل و گروهی مبنی بر فراخور حال خویش کوشید از آب گل آلود ماهی خود را صید نماید و با هدف تامین منافع اش در حال و آینده، خود را "پرچمدار" راستین جنبش جا بزند.
دول امپریالیستی همراه با رژیم صهیونیستی بغایت جنایتکار و اشغالگر اسرائیل، که فرماندهی سامانه اطلاعاتی و خبر رسانی را با امکانات بسیار عظیم مالی و فنی در انحصار خویش دارند، سعی فراوان نمودند تا با دفاع دروغین از جنبش مردم ایران خود را باصطلاح پرچمدار واقعی آن نشان دهند. این دروغگویان کم حافظه فراموش کرده اند که در دوران کشتار وحشیانه انقلابیون توسط مزدوران خون آشام جمهوری اسلامی در سالهای 60 و 67 ، که تنها در مدت بسیار کوتاه چند ماهه هزاران تن از فرزندان راستین انقلاب که در اسارتگاههای رژیم بسر می بردند و با نهایت درنده خوئی و قصاوت حیوانی بخون کشید شدند، سکوت مرگ اختیار کردند. این امر در حالی بود که علیرغم دهها هزار نامه اعتراضی خانواده های زندانیان سیاسی به مراجع بین المللی جهت جلوگیری از این جنایت هولناک عظیم ضد بشری، قادر نشد تا قلب های سنگ حاکمان دول امپریالیستی را معذب گرداند.در واقع آنان با سکوت خود به تائید این جنایت عظیم و هرگز فراموش نشدنی تاریخی پرداختند . و با این حرکت موذیانه و حساب شده بحمایت از رژیم درنده خوئی پرداختند که اکنون به دروغ خود را از مخالفین اش می دانند و با بوق و کرنای بسیار سعی وافر می نمایند که باصطلاح خود را از حامیان مبارزات آزادیخواهانه مردم وانمود گردانند. غافل از اینکه نمونه های کشورهای اشغال شده همسایه چون عراق و افغانستان دست های تا مرفق آغشته بخون این دول جنگ افروز و چپاولگر امپریالیستی را برای مردم ایران و جهان رو نموده است.
نمونه قربانی کردن منافع جنبش های آزادیخواهانه توسط کشورهای امپریالیستی جهت تامین منافعشان، بیانگر این امر می باشد که هدف غائی این دول جنگ افروز و اشغالگر، تنها و تنها کسب سود حداکثر از هر طریق ممکن می باشد. با فشارهای سیاسی و اقتصادی چون مصوبات زورگویانه و تحریم های اقتصادی- با بستن قراردادهای اسارتبار- با کودتاهای آشکار و نهان چون انقلابات مخملی- با اپوزیسیون سازی و ... بدنبال حداکثر سود سرمایه هستند و جز این از نهاد این دول غارتگر بیرون نتراود.
ایادی ریز و درشت دول امپریالیستی که درس های خود را از اربابانشان بخوبی آموخته بودند، با در اختیار داشتن امکانات مالی و فنی دریافتی بعنوان جیره جهت خدمت به ولی نعمت خویش وارد گود شدند و با دوز و کلک های تبلیغاتی سعی نمودند خود را "پرچمدار" جنبش مردم ایران نشان دهند. تا بلکه بتواند راه نفوذ ارباب در جنبش آزادیخواهانه مردم ایران را هموار نمایند.
پاره ای از جریانات "چپ" هم نیز با انتساب جنبش مردم به اصلاح طلبان، به نفی جنبش آزادیخواهانه و ضد استبدای مردم ایران پرداختند و عملا در همزبانی با رژیم جمهوری اسلامی، جنبش دموکراتیک مردم را جزو نیروهای بخشی از نظام یعنی لشگریان موسوی و کروبی دانسته و بدین طریق غیر مسئولانه در راهی قدم نهاده اند که خوشایند رژیم است.
اصلاح طلبان هم که همواره خود را مخلص نظام جمهوری اسلامی و رهبر خمینی می دانند، و بارها وفاداری خویش به قانون اساسی و پایبندی خود به اصل ولایت فقیه را اعلام داشته اند، تمام هم و غم خود را بکار گرفته اند تا بهر طریقی که شده از گسترش جنبش جلوگیری کنند و آنرا در چارچوب منافع خویش محسور و بکار برند.
کانون ایرانیان مبارز که اساس تشکیل اش دفاع صادقانه و راستین از حنبش ضد استبدای و دموکراتیک مردم ، و اصولا یکی از دلائل عمده تشکیل آن مرزبندی و شفاف نمودن مدافعین راستین از مدافعین دورغین جنبش بود، می باید با توجه به چهار اصل اساسی تصویبی اش، که ؛ خواهان ایرانی آزاد و آباد و شکوفان- ایرانی که آزادی و دمکراسی در آن جاری- ایرانی که عدالت اجتماعی در آن برقرار و از استقلال کامل برخوردار و دارای حاکمیت جمهوری دموکراتیک ملی باشد، بدفاع شجاعانه و جانان پردازد.
کانون ایرانیان مبارز با دفاع از جنبش ضد استبدادی و دموکراتیک مردم ایران اعتقاد راسخ دارد که راز پیروزی این جنبش، در پیوند با مبارزات طبقه کارگر ایران می باشد. لذا می کوشد با اشکال گوناگون مبارزاتی و با رهنمود های خویش جنبش را در مسیر برقراری این پیوند رهائی بخش سوق داده و تا حد توان خویش او را یاری رساند.
سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی ایران !
پر توان باد مبارزات ضد استبدادی و دموکراتیک مردم ایران !

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر